Translate

26. мај 2016.

Новопрестављени старац Јустин Хиландарац

Старац ЈУСТИН Хиландарац, рођен је 1934. године у Лештану код Гроцке, од оца Петра и мајке Катарине Пешић. На крштењу добио је име Ђурђе. Основну школу је завршио у свом родном месту, да би касније један период свог живота провео у Француској. Ученик је монашке школе у Острогу. Радо је одлазио у овчарске манастире, а нарочито у манастир Преображење код чувеног игумана Евстатија. Ђурђе одлази у у Хиландар 12. марта 1971. године заједно са тадашњим јерођаконом Гаврилом (Вучковићем), данашњим игуманом Лепавине, и са још једним искушеником, Драгомиром Лукићем потоњим монахом Савом Хиландарцом.
   У то време у Хиландар су ретко долазили нови искушеници, те је ову тројицу путника испратио сам Патријарх Герман. Док их је у Солуну дочекао један од манастирских проигумана, старац Мојсије Ђорић. О свом одласку у Хиландар, старац Јустин је својевремено писао и у часопису "ПРАВОСЛАВЉЕ":
Манастир Хиландар, Васкрс
фото:www.hilandar.org
   "Наиме, о. проиг. Мојсије нас је ту дочекао и одвео у манастирски конак у Солуну. Затим нас је водио да разгледамо неке важније знаменитости овог града (Зејтилник), цркву и гроб Св. Великомученика Димитрија и др. Сутрадан у недељу рано настављамо даље путовање аутобусом према Светој Гори. Сунце је полако почело да се рађа бацајући своје хоризонталне зраке на пределе кроз које пролазимо. Док смо у нашој земљи оставили мраз и снег, овде сада у овој пријатељској земљи Грчкој насилазимо на већ озеленела житна поља и процветао воће. Нека нас нарочита радост обузима кад на такорећи сваком километру поред пута видимо мале капелице стаклом уоквирене у којима се налази икона Мајке Божје или неког другог светитеља са кандилом.
   Заиста у овој земљи се осећа неко блаженство. Очарани лепотом природе која нас је на широко окружавала, приближујемо се Хиландарском добру на тридесетак километра пред границом Св. Горе, зв. Каково, где смо по предлогу оца Мојсија требали да прекинемо вожњу и разгледамо манастирско имање што смо и учинили. Ту нас је дочекао отац Павле, економ, који нас је задржао на вечери и преноћишту. Следећег дана пођосмо даље преко Јерисоса према задњој аутобуској станици Уранополис, где нас је очекивао мали бродић којим смо одмах запловили дуж Свете Горе. После пола два часа стигли смо на пристаниште Дафни, где су нас радосно дочекали наши Хиландарци о. Хризостом и о. Арсеније. Као преставник Хилендара у Светогорској престоници Кареји о. Арсеније нас је је позвао заједно са о.Хризостомом да се пријавимо Преседнику Протата и осталим надлежним властима. Када смо обавили ове формалности, наши Хиландарци су нас водили да се поклонимо у Испосници Св. Саве и да обиђемо манастирски посед у Кареји. Преноћили смо у великом манастирском конаку.
   Ујутру у пратњи о. Хризостома пешачили смо кроз јединствено лепу природу према пристаништу манастира Иверона са друге стране Атонског полуострва. Ту смо наставили пловидбу која је трајала такође два часа. Стижемо најзад на Хиландарско пристаниште.
   На њему су нас радосно очекивали наши Хиландарци: о. Митрофан, о.Григорије, о.Јоаким и искушеник брат Живојин. После срдачног поздрава кренули смо заједно према манастиру.
   Два и по километра живописног пута прешли смо неприметно, (коментар о.Гаврила: да неби неко помислио да смо то ми препешачили и ишли светосавском стазом, него смо се превозили некавим старим олупаним камионом, некако је личио на војни који је возио брат Живојин) ..
и нашли смо се пред нашим древним Хиландаром.
   Улазак у његово двориште био је задивљујући. Мисли су стале. Само је срце подигравајући говорило: - Ево новог почетка нашем животу. Свети Саво, који си нас довде довео, благослови и помози да будемо твоји добри Хиландарци..."
   Након неколико година проведених у Хиландару, монах Јустин одлази у Јерусалим 1978. где се један период свог монашког живота подвизавао у испосници Светог Јована Лествичника. По повратку на Свету Гору, најпре се настанио у једној руској келији, а затим у рушевини хиландарске келије Светог Игњатија у Кареји. Због нарушеног здравља 2010. вратио се свом Хиандару где га је млада братија неговала са изузетном братском љубављу.
   Старац Јустин, велики подвижник и пријатељ Божији, упокојио се вечерас током вечерњег богослужења у нашем заједничком Хиландару.

Вечан ти спомен оче и брате наш Јустине.