Translate

22. децембар 2013.

Из ЈА града у ТИ град



ПРАВОСЛАВНА БИБЛИОТЕКА
Христос и деца,
књига 14.
Мирсини Вигопулу, Из ја Града у ти Град, Беседа, Нови Сад, 2007.

Са грчког превело
Сестринство манастира
Васкрсења Христова
у Каћу(у изградњи)


Блаженопочившег старца Пајсија срела сам само једном у животу, нешто пре његовог путовања у вечност. Све што сам сазнала о његовом животу и његовим поукама, било је из књига. Читајући их, видела сам колико је Старац волео децу и саосећао са њима. "Бринем због деце, која су у опасности. Молим се Богу да их просветли."
   Веровао је да човеку одмалена треба помагати како би схватио најдубљи смисао живота: да се сједини са Богом и да се радује на прави начин. Сједињење човека са Богом је дар благодати Божје. Под њеним окриљем човек се не мора бојати ничега. Да бисмо се пак сјединили са Богом и да би наша молитва имала снагу, морамо се прво ослободити нашег великог
ЈА. Старац је говорио да је егоизам највећа човекова мука, а да је стрпљивост истинска мудрост. Носилац егоизма је сам ђаво. Позитивна мисао је увек најделотворнији лек. Колико нам помаже позитивна мисао, не помаже нам ниједна друга вежба.
   У једном изливу љубави према деци, и покушавајући да поједноставим оно што нам се увек чини тешким, написала сам ову бајку. Читајући је, и ми одрасли можда можемо, по Божјој благодати, да помогнемо себи, а потом и нашој деци и унуцима. јер, по Старчевом убеђењу, деца су чисте "касете". Оно што виде од нас одраслих, то снимају.
   Јунаци из бајке су оличена стања људске душе и живота (Пркос, ведрана, Смирена и др).
   Желим топло да се захвалим свима који су ме охрабривали да издам ову књигу, као и онима који су са много уживања радили на њој. Они су то радили не само из љубави према деци, већ и из поштовања према Старчевој успомени.
   Овај мали пролог завршићу са неколико речи "Дедице" - како смо уобичајили да називамо старца Пајсија: "Децо моја, ствари су једноставне. Ми их правимо тешкима. Чинимо што више можемо дела која су тешка ђаволу, а лака човеку! Најлакши начин да се спасемо јесте љубављу и стрпљењем. Зато увек носите у себи позитивне мисли како бисте осигурали душу."
   Нека нас прати његов благослов. Амин.

Мирсини Вигопулу
на Благовести
25. марта/6. априла 2001.
Манастир Вазнесење

1 коментар:

  1. Цела књига
    http://www.scribd.com/doc/64791361/%D0%98%D0%97-%D0%88%D0%90-%D0%93%D0%A0%D0%90%D0%94%D0%90-%D0%A3-%D0%A2%D0%98-%D0%93%D0%A0%D0%90%D0%94

    ОдговориИзбриши