Translate

3. август 2013.

...И СИЛА

   Твоја је сила јер је Твоје Царство. Тобожњи цареви су немоћни. Њихова једина царска сила је у њиховим царским титулама, која је уистину само Твоја титула. Они лутају у праху и прах иде куда ветар хоће. Ми смо луталице, сенке и покретни прах. Али и кад лутамо и крећемо се ми то чинимо Твојом силом. Твојом силом ми постајемо и Твојом ћемо силом бити. Ако човек чини добро, он га чини Твојом силом кроз Тебе; а ако човек чини зло, он га чини Твојом силом али кроз себе. Све што се чини, чини се Твојом силом, употребљеном или злоупотребљеном, схваћеном или несхваћеном. Ако човек, Оче, употребљује Твоју силу по Твојој вољи, онда је Твоја сила Твоја; а ако човек употребљује Твоју силу по својој вољи, онда се Твоја сила зове његовом и зла је.
   Ја велим, Господе, када Ти располажеш Својом силом, она је добра, али када просјаци, који су позајмили силу од Тебе, гордо располажу њоме као својом, она је зла. И тако постоји један држалац али има злих располагача и употребитеља Твоје силе, да, делиће Твоје силе коју милостиво позајмљујеш с Твоје богате трпезе, овим сиротим смртнима на земљи.
   Погледај на нас, силни Оче, погледај на нас и немој хитати шаљући Твоју силу земаљском праху док не припреми две собе да је смести: добру вољу и смерност - добру вољу да употреби на добро позајмљени божански дар и смерност да се увек сећа да сва сила у васељени припада Теби, велики Силодавче.
   Твоја је сила света и мудра. Али када је у нашим рукама Твоја је сила у опасности да се оскрнави и постане несвета и луда.
   Оче, који си на небу, помози нам да знамо и да сваког дана чинимо једно, да знамо да је сва сила Твоја, и да употребљујемо Твоју силу по Твојој вољи. Гле, ми смо несрећни, јер смо поделили нераздељиво у Теби, ми смо разделили силу од светлости, и силу од љубави, и силу од вере, и, најзад - а то је први узрок нашег пада - силу од смерности. Оче, молимо се, уједини оно што су Твоја сеца лудо разјединила.
   Молимо, уздигни опет до части Своју сопствену силу која је била занемарена и обешчашћена. Јер гле, ма шта били, ми смо Твоја деца.

Владика Николај Велимировић, ОЧЕ НАШ-Тумачење молитве Господње, Беседа, Нови Сад, 2011.

Нема коментара:

Постави коментар